قالیشویی تهران

بيماري درماتیت کانال گوش يا ear-canal-dermatitis چيست و علائم و روش درمان اين بيماري و عوارض درماتیت کانال گوش

1403.01.13
Queen Neda
0

نام بیماری : درماتیت کانال گوش یا Ear canal dermatitis

 

بيماري درماتیت کانال گوش

 

توضیح کامل بیماری درماتیت کانال گوش یا Ear canal dermatitis :

درماتیت کانال گوش به عفونت مجرای گوش گفته می شود که بر اثر ورود باکتری‌ ها ، عفونت ناشی از پیرسینگ و حساسیت به شامپو یا رنگ مو ایجاد می شود . التهاب و ورم لاله گوش حاصل از ابتلا به درماتیت کانال گوش یا Ear canal dermatitis بر اثر آسیب به گوش یا فعال‌ شدن حالت ایمنی بدن ایجاد می‌ گردد .

بیماری درماتیت کانال گوش گوش که به آن عفونت گوش خارجی نیز گفته می شود ، در اکثر موارد به علت درد و ورم لاله گوش می باشد که جدی نیست و با دارو های غیر تجویزی و درمان خانگی نیز رفع خواهد شد . بیماری درماتیت کانال گوش ، التهاب بخشی از گوش است که بین قسمت خارجی گوش اتفاق می افتد .

در بیماری درماتیت کانال گوش ، قسمت خارجی پوست گوش و کانال گوش به دلیل التهاب قارچی یا باکتریایی دچار عفونت و پوسته‌ ریزی می‌ شود که در نتیجه آن‌ ، کانال گوش خارجی ملتهب می گردد .

  

علائم بیماری درماتیت کانال گوش یا Ear canal dermatitis :

علائم ابتلا به درماتیت کانال گوش ممکن است شامل درد ، تورم ، قرمزی و حساسیت در گوش ، تخلیه‌ های گوش غیر طبیعی ، احساس سنگینی یا فشار در گوش ، و حتی کاهش شنوایی باشد .

 

عوامل بیماری درماتیت کانال گوش یا Ear canal dermatitis :

عوامل بروز درماتیت کانال گوش ممکن است شامل ورود آب یا شن و ماسه به گوش ، آسیب دیدن پوست گوش به علت خراشیده شدن یا تحریک ، استفاده از اشیاء تمیز نشده برای تمیز کردن گوش ، یا حتی واکنش به مواد شیمیایی یا آلرژن‌ ها باشد .

 

عوارض بیماری درماتیت کانال گوش یا Ear canal dermatitis :

عدم درمان درماتیت کانال گوش ممکن است منجر به تشدید علائم ، انتقال عفونت به بخش‌ های دیگر از گوش ، و ایجاد مشکلات جدی‌ تری مانند تشکیل توده‌ های درون گوش یا انتقال عفونت به گوش میانی شود . 

  

درمان و پیشگیری بیماری درماتیت کانال گوش یا Ear canal dermatitis :

راههای پیشگیری از بروز بیماری درماتیت کانال گوش شامل موارد زیر می باشد :

اجتناب از ورود آب به گوش در زمان استحمام یا شنا .

نگهداری بهداشت شخصی مناسب و تمیز نگه داشتن گوشواره‌ ها و وسایل شنوایی .

استفاده از محافظ‌ های گوش در محیط‌ های آلوده و صنعتی .

تشخیص و درمان بیماری درماتیت کانال گوش بستگی به علائم و شدت بیماری دارد .

بنابراین ، در صورت تجربه هر گونه علامت یا عارضه مربوط به درماتیت کانال گوش ، توصیه می‌ شود که بدون تأخیر به متخصص گوش ، حلق و بینی و یا  جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی ، مراجعه کنید تا علت واقعی مشکل شناسایی شده و دارو ها یا روش‌ های درمانی مناسب تجویز شود .

راههای درمان بیماری درماتیت کانال گوش گوش عبارت است از :

استفاده از قطره‌ های گوش مرطوب‌ کننده یا دارویی تجویز شده توسط پزشک .

در صورت نیاز ، پزشک ممکن است آنتی‌ بیوتیک تجویز کند .

استفاده از دارو های ضد التهاب و کورتیکو استروئید ها برای کاهش التهاب و درد .

 

 

 

 

 

توجه

 

توضیحاتی که توسط گروه نداآیلند برای انواع بیماری ها ، داروهای شیمیایی ، گیاهی ، مکمل ها و روش های درمانی ... ارائه شده ، صرفا جهت افزایش آگاهی و اطلاعات زمینه ای داروها است و فقط پزشک ، بر اساس وضعیت بیمار مجاز به درمان و تجویز دارو است . پس اکیدا توصیه میشود به هیچ وجه اقدام به مصرف خودسرانه داروها و مکمل ها و روش های درمانی ... ننمایید و حتما به پزشک مراجعه فرمایید .

 

گروه نداآیلند هیچگونه مسولیتی در قبال پیامدهای ناشی از استفاده خودسرانه موارد درمانی و داروها و مکمل ها و ... توسط اشخاص ندارد .

مطالب مشابه

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا