قالیشویی تهران

بيماري ناشنوایی يا deafness چيست و علائم و روش درمان اين بيماري و عوارض ناشنوایی

1403.01.10
Queen Neda
0

نام بیماری : ناشنوایی یا Deafness

 

بيماري ناشنوایی

 

توضیح کامل بیماری ناشنوایی یا Deafness :

کاهش شنوایی یا ناشنوایی ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد . قرار گرفتن در معرض صدا های بلند یا ابتلا به بیماری هایی در دوران کودکی ممکن است از مهمترین دلایل ابتلا به ناشنوایی یا کری باشد . گاهی اوقات چرک کردن هر يک از قسمت های گوش سبب کاهش و یا قطع  شنوايی برای مدت کوتاه و بروز ناشنوایی یا Deafness می شود . اگر چرکی شدن گوش درمان نشود ، ناشنوايی هميشگی و یا ناشنوایی پیش خواهد آمد . دلایل کاهش و ناشنوایی یا ناشنوایی عبارت است از وجود جسم خارجی در مجرای گوش ، تورم و عفونت در گوش میانی که سبب بروز کری انتقالی می شود ، بیماری‌ های ارثی ، برخی اختلالات ژنتیکی ، پیری ، ناشنوایی غیر سندرمیک ، جراحت ناشی از سر و صدا ، عوارض دارویی ، استخوان‌ زایی ناکامل و تریزومی ۱۳ و سندروم آلپورت . بیماری ناشنوایی گوش که به آن اختلال شنوایی یا کری انتقالی نیز گفته می شود ، فرد را دچار کاهش شنوایی رسانا و حسی عصبی می‌ نماید . از دست دادن کامل شنوایی را ناشنوایی و کم شدن آن را کم‌ شنوایی گویند .

  

علائم بیماری ناشنوایی یا Deafness :

علائم ابتلا به ناشنوایی عبارت است از :
1. کاهش شنوایی یا افت شنوایی در یک یا هر دو گوش
2. دشواری در تشخیص صدا ها یا احساس اینکه صدا ها مبهم یا مخلوط باشند
3. احساس اینکه دیگران با شما صحبت می‌ کنند اما شما نمی‌ توانید آنها را بشنوید
4. احساس سرفه یا صدا در گوش
5. دشواری در گفتار و درک صحبت‌ های دیگران  

  

عوامل بیماری ناشنوایی یا Deafness :

عوامل بروز ناشنوایی می‌ تواند متنوع باشد و شامل انواع مختلفی از مشکلات شنوایی مانند : عفونت‌ های گوش ، آسیب ناشی از صدا های بلند ، عوارض دارویی ، پیری ، عوامل ژنتیکی ، ضربه‌ های مغزی و یا تومور در سر باشد . گاهی اوقات نیز ناشنوایی ممکن است جزئی باشد و به دلیل سردرد ، لوزه های مریض ، آدنوئید ، سرماخوردگی مکرر ، گلودرد و انسداد در قسمت هایی از راه بینی باشد .

 

عوارض بیماری ناشنوایی یا Deafness :

عدم درمان ناشنوایی می‌ تواند منجر به ایجاد مشکلات جدی‌ تر شنوایی ، اختلال در ارتباطات روزمره و کاهش کیفیت زندگی شود .  

  

درمان و پیشگیری بیماری ناشنوایی یا Deafness :

از جمله راههای پیشگیری از ناشنوایی ، بررسی بیماری هایی است که فرد به آن مبتلا شد ه است . بیماری های عفونی ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی می تواند به مکانیسم های شکننده داخل گوش که به شنیدن کمک می کنند ، آسیب زیادی وارد کند .
تشخیص و درمان بیماری ناشنوایی بستگی به علائم و شدت بیماری دارد . بنابراین ، در صورت تجربه هر گونه علامت یا عارضه مربوط به ناشنوایی ، توصیه می‌ شود که بدون تأخیر به جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی و یا متخصص اتولوژی و نورواتولوژی یا گوش مراجعه کنید تا علت واقعی مشکل شناسایی شده و دارو ها یا روش‌ های درمانی مناسب تجویز شود .
درمان ناشنوایی ممکن است شامل جراحی  مصرف دارو ، استفاده از دستگاه‌ های کمک شنوایی مانتد سمعک یا حتی جراحی در برخی موارد باشد .

 

 

 

 

 

توجه

 

توضیحاتی که توسط گروه نداآیلند برای انواع بیماری ها ، داروهای شیمیایی ، گیاهی ، مکمل ها و روش های درمانی ... ارائه شده ، صرفا جهت افزایش آگاهی و اطلاعات زمینه ای داروها است و فقط پزشک ، بر اساس وضعیت بیمار مجاز به درمان و تجویز دارو است . پس اکیدا توصیه میشود به هیچ وجه اقدام به مصرف خودسرانه داروها و مکمل ها و روش های درمانی ... ننمایید و حتما به پزشک مراجعه فرمایید .

 

گروه نداآیلند هیچگونه مسولیتی در قبال پیامدهای ناشی از استفاده خودسرانه موارد درمانی و داروها و مکمل ها و ... توسط اشخاص ندارد .

مطالب مشابه

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا