قالیشویی تهران

بيماري منیر گوش يا meniere's-disease چيست و علائم و روش درمان اين بيماري و عوارض منیر گوش

1403.01.08
Queen Neda
0

نام بیماری : منیر گوش یا Meniere's disease

 

بيماري منیر گوش

 

توضیح کامل بیماری منیر گوش یا Meniere's disease :

بیماری منیر گوش یکی از اختلالات مربوط به گوش داخلی است که در بیشتر موارد فقط یک گوش را درگیر می نماید . بروز بیماری منیر گوش یا Meniere's disease روی حس تعادل و شنوایی تاثیر گذاشته و در صورت درمان نشدن منجر به از دست دادن شنوایی و مشکلات تعادلی می شود .

بروز بیماری منیر گوش یکی از عللی است که باعث ایجاد سرگیجه‌ های طولانی‌ مدت می‌ شود . بروز بیماری منیر گوش که به آن سرگیجۀ معمولی یا سندرم منیر گوش نیز گفته می شود ، نوعی اختلال در گوش داخلی است که باعث سرگیجه شدید ، زنگ گوش یا وزوز گوش ، کم شنوایی و احساس پر بودن یا احتقان می گردد . بیماری منیر گوش گاهی اوقات با دیگر بیماری‌ های گوش میانی مانند لابیرنتیت یا التهاب گوش درونی اشتباه گرفته می شود . بیماری منیر گوش مربوط به فشار مایع درونی گوش داخلی ، یعنی مایع آندولنف می‌ باشد .  

  

علائم بیماری منیر گوش یا Meniere's disease :

علائم بیماری منیر گوش عبارت است از : احساس چرخش و گیجی ، سرگیجه ، احساس ناپایداری و عدم تعادل ، تهوع و استفراغ ، کاهش شنوایی ، صدای طنین در گوش و حتی احساس فشار در گوش باشد . این علائم ممکن است با حرکت سر ، تغییرات موقعیت بدن یا در مواقع خاص از بستر بلند شدن تشدید یابند .  

  

عوامل بیماری منیر گوش یا Meniere's disease :

عوامل بروز بیماری منیر گوش ممکن است شامل عوامل مختلفی مانند عفونت‌ های گوش ، تروما یا ضربه به سر ، عوامل ژنتیکی ، عوامل مربوط به فشار خون ، بیماری‌ های مغز و سیستم عصبی ، استفاده از دارو های خاص ، عوامل محیطی مانند عوامل ناشنوایی مانند تومور های گوش باشد .

 

عوارض بیماری منیر گوش یا Meniere's disease :

عدم درمان بیماری منیر گوش می‌ تواند منجر به ادامه علائم ناراحت‌ کننده و تأثیرات جدی بر کیفیت زندگی روزمره شود .  

  

درمان و پیشگیری بیماری منیر گوش یا Meniere's disease :

برای پیشگیری از بیماری منیر گوش ، می‌ توانید از روش‌ های زیر استفاده کنید :

اطمینان از ایمن بودن محیط اطراف و جلوگیری از سقوط یا آسیب به سر .

کاهش استرس و اضطراب ممکن است به کاهش علائم منیر گوش کمک کند .

مصرف یک رژیم غذایی سالم و متنوع ممکن است به بهبود علائم منیر گوش کمک کند .

تشخیص و درمان بیماری منیر گوش بستگی به علائم و شدت بیماری دارد . بنابراین ، در صورت تجربه هر گونه علامت یا عارضه مربوط به بیماری منیر گوش ، توصیه می‌ شود که بدون تأخیر به متخصص و جراح گوش ، حلق و بینی ، مراجعه کنید تا علت واقعی مشکل شناسایی شده و روش‌ های درمانی مناسب مانند دارو ها ، تمرینات تعادلی ، فیزیوتراپی و در برخی موارد جراحی در تظر گرفته شود .

 

 

 

 

 

توجه

 

توضیحاتی که توسط گروه نداآیلند برای انواع بیماری ها ، داروهای شیمیایی ، گیاهی ، مکمل ها و روش های درمانی ... ارائه شده ، صرفا جهت افزایش آگاهی و اطلاعات زمینه ای داروها است و فقط پزشک ، بر اساس وضعیت بیمار مجاز به درمان و تجویز دارو است . پس اکیدا توصیه میشود به هیچ وجه اقدام به مصرف خودسرانه داروها و مکمل ها و روش های درمانی ... ننمایید و حتما به پزشک مراجعه فرمایید .

 

گروه نداآیلند هیچگونه مسولیتی در قبال پیامدهای ناشی از استفاده خودسرانه موارد درمانی و داروها و مکمل ها و ... توسط اشخاص ندارد .

مطالب مشابه

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا