قالیشویی تهران

داروی متنامین

1403.04.10
Queen Neda
0

نام دارو به فارسی : متنامین

نام داروی متنامین به انگلیسی : Methenamine

نام های تجاری داروی متنامین : Mandelamine , Mandelets

اشکال داروی متنامین : قرص متنامین

دسته دارویی متنامین : دارو های ضد عفونت ، ضد باکتری

 

متنامین

 

توضیح دارو و موارد مصرف متنامین : 

از قرص آنتی بیوتیک متنامین در درمان پروفیلاکسی عفونت های تحتانی مجاری ادراری و مثانه استفاده می گردد . متنامین به عنوان چاره ای برای درمان عفونت و التهاب مجاری ادراری که مزمن شده است بدون عارضه می باشد . همچنین از متنامین می توان در پیشگیری از عود عفونت مثانه نیز استفاده کرد . متنامین از آنتی بیوتیک های دارویی ضد باکتری و ضد عفونت با طیف وسیع بوده و از دسته دارو های عفونت ادراری است .
مصرف متنامین سبب کاهش عفونت های دستگاه گوارش ، عفونت های دستگاه ادراری و پنومونی می گردد .

 

عوارض داروی متنامین : 

در صورتی که پزشک داروی متنامین را برای شما تجویز کرده است ، مطمئن باشید فوائد آن بیش از مضراتش است . همچنین لازم است بدانید اکثر افرادی که داروی متنامین را مصرف کرده اند عوارض جدی این دارو را تجربه نکرده اند .
عوارض جانبی هنگام مصرف متنامین ممکن است در برخی افراد دیده شود و پس از چند روز برطرف شود . در صورت تداوم و تشدید عوارض متنامین ، حتما به پزشک مراجعه کنید .
مواردی از عوارض داروی متنامین که احتمال دارد در شما دیده شود عبارتند از :
تهوع ، استفراغ ، اسهال ، سر درد ، بی خوابی ، تشنج ، لرزش ، کولیت سودوممبرانوس ، واژینیت ، کاندیدیازیس ، سمیت کبدی و نارسایی کلیه .

 

تداخلات دارویی متنامین : 

متنامین می تواند با دارو ها ، ویتامین ها یا مواد غذایی که ممکن است مصرف کنید تداخل پیدا کند . تداخل با متنامین هنگامی رخ می دهد که موادی عملکرد دارو را تغییر دهد . برای پیشگیری از تداخل دارو ها هنگام تجویز متنامین ، پزشک را از استفاده تمام دارو های مصرفی مطلع سازید . 
بعضی از دارو هایی که باعث تداخل با متنامین می شوند ، عبارت است از :
دارو های دستگاه گوارش ، دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی و کورتیکواستروئید ها ، منیزیم ، آلومینیوم ، کلسیم ، آهن .

منع مصرف داروی متنامین : 

قبل از تجویز متنامین توسط پزشک ، پرونده پزشکی یا لیست دارو های مصرفی خود را همراه با بیماری هایی که اکنون به آن دچار هستید به پزشک ارائه دهید .
شاید دارو هایی را که مصرف می کنید با متنامین منع مصرف داشته باشد . مصرف متنامین در بارداری و شیردهی فقط با تجویز پزشک متخصص قابل استفاده می باشد .
از مصرف همزمان متنامین با BCG خودداری کنید .
متنامین باعث افزایش سطح و اثرات دارو های زیر می شود :

کورتیکوستروئید ها ، عفونت های دستگاه تنفسی ، از جمله برونشیت باکتریایی و پنومونی اکتسابی از جامعه که توسط ارگانیسم های حساس ایجاد می شود .

روش مصرف داروی متنامین : 

توجه داشته باشید که مصرف متنامین در زمانی که به آن نیازی نیست باعث می‌ شود اثر بخشی دارو در مواقع نیاز از بین برود .
برای اطلاع از روش و نحوه مصرف داروی متنامین ابتدا بروشور دارویی را مطالعه کنید ، تا اطلاعات کافی از دارویی که مصرف می کنید بدست آورید .
داروی متنامین را طبق تجویز پزشک مصرف کنید . تا زمانی‌ که استفاده صحیح و به موقع از متنامین انجام شود ، می‌ توانید اثر آن را ببینید .
به تاریخ انقضای متنامین توجه کنید و از مصرف متنامین تاریخ گذشته خودداری کنید .
هرگز داروی متنامین را به فرد دیگری تجویز نکنید .
چنانچه شرایط یا بیماری خاصی دارید ، قبل از تجویز متنامین پزشک را مطلع سازید .
دوز و مقدار مصرف متنامین از فردی به فرد دیگر متفاوت است .
در صورت فراموشی دوزی از داروی متنامین به دستور العمل پزشک عمل نمایید .
قبل از شروع مصرف متنامین ، بهتر است با پزشک خود در مورد تاریخچه حساسیت ، دارو های مصرفی قبلی و هر نوع عوارض دارویی صحبت کنید . همچنین ، حتماً دستور العمل‌ های پزشک را رعایت کنید و در صورت بروز هرگونه علائم ناخوشایند به پزشک خود اطلاع دهید .
به طور معمول مصرف قرص متنامین در کودکان بالای ۶ سال و بزرگسالان به عنوان ضد عفونت باکتریایی هر ۶ یا ۸ ساعت یک بار در روز همراه با آب فراوان تجویز می گردد .

توضیحات تکمیلی متنامین :

متنامین یک آنتی‌بیوتیک از دسته ضد عفونت ادراری است که برای درمان عفونت‌ های باکتریایی مثانه و مجاری ادراری استفاده می‌ شود . متنامین با اثر گذاری بر روی رشد و تکثیر باکتری‌ ها ، آنها را از بین می‌ برد . 

 

 

 

 

 

توجه

 

توضیحاتی که توسط گروه نداآیلند برای انواع بیماری ها ، داروهای شیمیایی ، گیاهی ، مکمل ها و روش های درمانی ... ارائه شده ، صرفا جهت افزایش آگاهی و اطلاعات زمینه ای داروها است و فقط پزشک ، بر اساس وضعیت بیمار مجاز به درمان و تجویز دارو است . پس اکیدا توصیه میشود به هیچ وجه اقدام به مصرف خودسرانه داروها و مکمل ها و روش های درمانی ... ننمایید و حتما به پزشک مراجعه فرمایید .

 

گروه نداآیلند هیچگونه مسولیتی در قبال پیامدهای ناشی از استفاده خودسرانه موارد درمانی و داروها و مکمل ها و ... توسط اشخاص ندارد .

مطالب مشابه

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا